Polityka prywatności

Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

Poniższa Polityka Prywatności jest integralną częścią Regulaminu Serwisu, który określa zasady, prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu.

1. Definicje pojęć

  • Serwis – serwis internetowy „perlymazowsza.pl” działający pod adresem: https://www.perlymazowsza.pl.
  • Serwis zewnętrzny – serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem.
  • Administrator Serwisu / Danych – Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej „Administrator”) jest firma MIKAWAS sp. z o.o., prowadząca działalność pod adresem: ul. Jana Pawła II 29, 05-500 Piaseczno, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 123 141 51 50 oraz numerze KRS: 0000754237, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  • Użytkownik – osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  • Urządzenie – elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
  • Cookies (ciasteczka) – dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika.
  • RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • Dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak:
    • imię i nazwisko,
    • numer identyfikacyjny,
    • dane o lokalizacji,
    • identyfikator internetowy,
    • jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
  • Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak:
    • zbieranie,
    • utrwalanie,
    • organizowanie,
    • porządkowanie,
    • przechowywanie,
    • adaptowanie lub modyfikowanie,
    • pobieranie,
    • przeglądanie,
    • wykorzystywanie,
    • ujawnianie poprzez przesyłanie,
    • rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie,
    • dopasowywanie lub łączenie,
    • ograniczanie,
    • usuwanie lub niszczenie.
  • Ograniczenie przetwarzania – oznacza oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania.
  • Profilowanie – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do:
    • analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby,
    • jej sytuacji ekonomicznej,
    • zdrowia,
    • osobistych preferencji,
    • zainteresowań,
    • wiarygodności,
    • zachowania,
    • lokalizacji lub przemieszczania się.
  • Zgoda – oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli przez osobę, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwalającego na przetwarzanie jej danych osobowych.
  • Naruszenie ochrony danych osobowych – oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do:
    • przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia,
    • utracenia,
    • zmodyfikowania,
    • nieuprawnionego ujawnienia,
    • nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
  • Pseudonimizacja – oznacza przetworzenie danych osobowych w taki sposób, by nie można ich było przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą, bez użycia dodatkowych informacji, pod warunkiem że takie dodatkowe informacje są przechowywane osobno i są objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  • Anonimizacja – oznacza nieodwracalny proces operacji na danych, który:
    • niszczy lub nadpisuje „dane osobowe”,
    • uniemożliwia identyfikację lub powiązanie danego rekordu z konkretnym użytkownikiem lub osobą fizyczną.

2. Inspektor Ochrony Danych / RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej zwane RODO) informuję, iż:

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w zakresie podanym przez Panią/Pana:

  • w celu zorganizowania oraz przeprowadzenia konkursu „Perły Mazowsza” dla podmiotów gospodarczych, instytucji, organizacji samorządowych, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na terenie powiatu piaseczyńskiego oraz osób prywatnych zamieszkałych na terenie powiatu piaseczyńskiego – na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  • za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych i innych form kontaktu z Administratorem – w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. otrzymania odpowiedzi na zapytanie, na podstawie zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  • w związku z dochodzeniem ewentualnych roszczeń – na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:

  • podmioty publiczne uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań;
  • osoby wchodzące w skład Kapituły Konkursu „Perły Mazowsza”;
  • osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.

Pani/Pana dane osobowe:

  • nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych;
  • nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

Okres przechowywania danych osobowych:

  • do momentu wyłonienia zwycięzców oraz przekazania nagród Konkursu „Perły Mazowsza”;
  • do czasu trwania akcji marketingowych lub do momentu wycofania zgody;
  • do upływu okresu przedawnienia roszczeń przysługujących Administratorowi;
  • w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w innych celach – do momentu wycofania przedmiotowej zgody.

Prawa przysługujące Pani/Panu:

  • prawo dostępu do treści swoich danych,
  • prawo do ich sprostowania,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.

Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym:

  • do dokonania rejestracji oraz uczestniczenia w konkursie – odmowa podania danych osobowych będzie równoznaczna z rezygnacją z udziału w konkursie;
  • do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora – w razie niepodania danych Administrator nie będzie w stanie świadczyć wskazanych usług.

3. Rodzaje Plików Cookies

  • Cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu.
  • Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych. Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika, zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione oraz zainstalowane w Serwisie.
  • Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są automatycznie usuwane z Urządzenia Użytkownika.
  • Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia, chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika została ustawiona na tryb automatycznego usuwania plików Cookies po zakończeniu sesji.

4. Bezpieczeństwo składowania danych

Mechanizmy składowania i odczytu plików Cookies

  • Mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy plikami Cookies zapisywanymi na Urządzeniu Użytkownika a Serwisem realizowane są poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych. Nie pozwalają one na pobieranie innych danych z Urządzenia Użytkownika ani informacji z innych odwiedzanych stron, w tym danych osobowych czy informacji poufnych. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych zagrożeń tego typu jest praktycznie niemożliwe.

Rodzaje plików Cookies

  • Cookies wewnętrzne – pliki stosowane przez Administratora są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników. Nie zawierają skryptów, treści ani informacji, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub samego Urządzenia.
  • Cookies zewnętrzne – Administrator dokłada wszelkich starań, aby współpracować jedynie z zaufanymi partnerami i usługodawcami. Nie ma jednak pełnej kontroli nad zawartością plików Cookie pochodzących od zewnętrznych partnerów. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ich zawartość oraz wykorzystanie, na ile pozwalają na to obowiązujące przepisy prawa. Lista partnerów zewnętrznych znajduje się w dalszej części Polityki Prywatności.

Kontrola plików Cookies

Użytkownik może w dowolnym momencie samodzielnie zarządzać plikami Cookies, zmieniając ustawienia dotyczące ich zapisywania, usuwania oraz dostępu do nich w przeglądarce internetowej.

Jak wyłączyć pliki Cookies?

Instrukcje dotyczące zarządzania plikami Cookies w najpopularniejszych przeglądarkach:

Użytkownik może również ręcznie usunąć wszystkie zapisane pliki Cookie, korzystając z narzędzi dostępnych w swoim Urządzeniu.

Zagrożenia związane z plikami Cookies

Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych danych. Należy jednak pamiętać, że bezpieczeństwo plików Cookie zależy zarówno od Administratora, jak i od działań Użytkownika. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:

  • przechwycenie plików Cookie,
  • podszycie się pod sesję Użytkownika,
  • usunięcie lub kradzież danych na skutek infekcji wirusami, końmi trojańskimi i innym złośliwym oprogramowaniem.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo, Użytkownicy powinni stosować się do zasad bezpiecznego korzystania z sieci.

Przechowywanie danych osobowych

Administrator dokłada wszelkich starań, aby przetwarzane dane osobowe były odpowiednio zabezpieczone i wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem. W celu ochrony przed utratą danych stosowane są odpowiednie środki organizacyjne oraz techniczne.

Przechowywanie haseł

Administrator oświadcza, że wszystkie hasła przechowywane są w formie zaszyfrowanej zgodnie z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. Deszyfracja zapisanych haseł jest praktycznie niemożliwa.

5. Cele do których wykorzystywane są pliki Cookie

Pliki Cookies oraz inne technologie mogą być wykorzystywane w Serwisie w celu:

  • Usprawnienia i ułatwienia dostępu do Serwisu – poprawa funkcjonalności i wydajności strony.
  • Personalizacji Serwisu dla Użytkowników – dostosowanie treści i wyglądu strony do preferencji Użytkownika.
  • Umożliwienia logowania do Serwisu – obsługa systemu logowania i utrzymywania sesji użytkownika.
  • Marketingu i remarketingu w serwisach zewnętrznych – wyświetlanie spersonalizowanych reklam poza Serwisem.
  • Usług serwowania reklam – wyświetlanie reklam dostosowanych do preferencji Użytkownika.
  • Usług afiliacyjnych – współpraca z partnerami afiliacyjnymi i śledzenie ruchu na stronie.
  • Prowadzenia statystyk – analizowanie ruchu na stronie, liczby odwiedzin, urządzeń, połączeń i innych danych analitycznych.
  • Serwowania usług multimedialnych – obsługa treści wideo, audio i innych multimediów.
  • Świadczenia usług społecznościowych – integracja z mediami społecznościowymi i udostępnianie treści.

W jaki sposób Google wykorzystuje dane w naszej witrynie?

Google wykorzystuje informacje zebrane w witrynach i aplikacjach do:

  • świadczenia i ulepszania usług,
  • zarządzania usługami oraz opracowywania nowych funkcji,
  • mierzenia skuteczności reklam,
  • ochrony przed oszustwami i nadużyciami,
  • personalizowania treści i reklam zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w serwisach zewnętrznych.

Więcej informacji można znaleźć na stronie:
🔗 Google’s Privacy & Terms


Jak Google personalizuje reklamy? Jak mogę edytować ustawienia?

Google dostosowuje reklamy na podstawie Twojej aktywności w internecie. Możesz zarządzać ustawieniami reklam w Google Ads Settings:
🔗 Ustawienia reklam Google

Więcej informacji na temat personalizacji reklam znajduje się tutaj:
🔗 Google’s Privacy & Terms


Jak możesz kontrolować informacje gromadzone przez Google?

Google umożliwia zarządzanie danymi zbieranymi z Twojego urządzenia. Możesz sprawdzić aktualne sposoby kontrolowania swoich danych tutaj:
🔗 Google’s Privacy & Terms

6. Cele przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników są przetwarzane w następujących celach:

Realizacja usług elektronicznych

  • Usługa rejestracji i utrzymania konta Użytkownika – umożliwienie logowania i korzystania z funkcjonalności Serwisu.
  • Usługa Newslettera – przesyłanie informacji, w tym treści reklamowych (za zgodą Użytkownika).
  • Usługa komentowania/polubienia wpisów – umożliwienie interakcji z treściami w Serwisie bez konieczności rejestracji.
  • Usługa udostępniania treści w mediach społecznościowych – umożliwienie Użytkownikom dzielenia się informacjami na innych platformach.

Komunikacja Administratora z Użytkownikami

  • Kontakt w sprawach związanych z Serwisem.
  • Ochrona danych osobowych i zapewnienie bezpieczeństwa.

Zapewnienie prawnie uzasadnionego interesu Administratora

  • Zarządzanie Serwisem i dostosowywanie usług do potrzeb Użytkowników.

Dane zbierane anonimowo i automatycznie

Dane zbierane automatycznie są wykorzystywane do:

  • Prowadzenia statystyk – analiza ruchu na stronie, liczba odwiedzin, rodzaj urządzeń, źródła ruchu itp.
  • Remarketingu – wyświetlanie reklam dopasowanych do zainteresowań Użytkowników.
  • Serwowania reklam dostosowanych do preferencji Użytkowników – wyświetlanie spersonalizowanych treści reklamowych.
  • Obsługi programów afiliacyjnych – monitorowanie skuteczności działań partnerskich.
  • Zapewnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora – np. wykrywanie nadużyć, poprawa jakości usług.

7. Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych

Administrator w Serwisie wykorzystuje skrypty JavaScript oraz komponenty webowe partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki cookies na Urządzeniu Użytkownika.

🔹 Pamiętaj: W ustawieniach swojej przeglądarki możesz samodzielnie decydować, które pliki cookies mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe.

Poniżej znajduje się lista partnerów oraz ich usług zaimplementowanych w Serwisie, które mogą umieszczać pliki cookies:

📺 Usługi multimedialne

👥 Usługi społecznościowe / integracja

(Rejestracja, logowanie, udostępnianie treści, komunikacja itp.)

📷 Usługi udostępniania treści

✉️ Usługi Newslettera

📢 Usługi serwowania reklam i sieci afiliacyjne

📊 Prowadzenie statystyk

📍 Inne usługi

8. Rodzaje gromadzonych danych

Serwis gromadzi dane o Użytkownikach. Część danych jest zbierana automatycznie i anonimowo, natomiast niektóre dane osobowe są podawane dobrowolnie przez Użytkowników podczas korzystania z usług oferowanych przez Serwis.

Anonimowe dane gromadzone automatycznie

  • Adres IP
  • Typ przeglądarki
  • Rozdzielczość ekranu
  • Przybliżona lokalizacja
  • Otwierane podstrony serwisu
  • Czas spędzony na poszczególnych podstronach serwisu
  • Rodzaj systemu operacyjnego
  • Adres poprzednio odwiedzonej podstrony
  • Adres strony odsyłającej
  • Język przeglądarki
  • Prędkość łącza internetowego
  • Dostawca usług internetowych

Dane gromadzone podczas rejestracji

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Login
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Dane gromadzone podczas zapisu do usługi Newsletter

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Dane gromadzone podczas dodawania komentarza

  • Imię i nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Adres strony internetowej (opcjonalnie)
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Uwaga:

  • Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach cookies.
  • Niektóre dane (bez danych identyfikujących) mogą być przekazywane dostawcom usług statystycznych.

9. Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

Co do zasady, jedynym odbiorcą danych osobowych podawanych przez Użytkowników jest Administrator. Dane gromadzone w ramach świadczonych usług nie są przekazywane ani odsprzedawane podmiotom trzecim.

Podmioty mające dostęp do danych

Dostęp do danych (najczęściej na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych) mogą posiadać podmioty odpowiedzialne za utrzymanie infrastruktury i usług niezbędnych do funkcjonowania Serwisu, w tym:

  • Firmy hostingowe – świadczące usługi hostingu oraz pokrewne dla Administratora.
  • Firmy obsługujące Newsletter – za pośrednictwem których świadczona jest usługa newslettera.

Powierzenie przetwarzania danych osobowych – Newsletter

Administrator, w celu świadczenia usługi Newsletter, korzysta z usług podmiotu trzeciego – Freshmail, MailChimp.

Dane wprowadzone w formularzu zapisu do Newslettera są:

  • Przekazywane, przechowywane i przetwarzane w serwisie zewnętrznego usługodawcy.
  • Chronione zgodnie z polityką prywatności danego dostawcy.

Uwaga: Wskazany partner może modyfikować swoją politykę prywatności bez konieczności uzyskania zgody Administratora.

Powierzenie przetwarzania danych osobowych – Usługi hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych

Administrator, w celu prawidłowego funkcjonowania Serwisu, korzysta z usług zewnętrznego dostawcy hostingu, VPS lub serwerów dedykowanych – home.pl.